czwartek, 13 września 2012

Olejowanie włosów

Zanim zaczęłam olejowanie włosów odstawiłam produkty z silikonami. Nie służą moim włosom, fale mi sie nie układają i zamiast skrętu otrzymuję puch. Jeśli nie wykluczasz z pielęgnacji produktów z silikonami nie oznacza, że nie możesz olejować i że nie przyniesie Ci to efektów, oblepiony włos również skorzysta z dobroczynnych substancji ale na pewno w ograniczonym stopniu, dużo pytań już było w e mailach, zawsze Wam piszę żeby pamiętać o regularnym oczyszczaniu włosów i jeśli to możliwe nie stosować szamponów z silikonami, dopuszczać je tylko w odżywkach i maskach. Na same końcówki przeważnie używam olejków.
Do produktów z silikonami  czasami powracam latem jeśli wiem, że będę plażowała i moczyła włosy w słonej wodzie. Odżywki z silikonami które mi służą to: Elseve czerwona, maska i odzywka nadaje pięknego połysku, kompres Apteczka Babuni z Joanny, odżywki Naturia małe opakowania.

Jakie korzyści są z olejowania?
Poprawia stan włosów, zmniejsza wypadanie, dodaje pięknego blasku, przeciwdziała rozdwajaniu się końcówek, nawilża i ochrania włosy, przyspiesza też ich wzrost.



Jakich olejów używają kobiety na Wschodzie?
Moje doświadczenia opierają się na wizycie w Tunezji, tam zdecydowanie używają olejków na bazie parafiny, wiem... wielu osobom może nie służyć ale tam są bardzo popularne, półki uginają się pod ogromną ilością Amli z różnymi dodatkami, bardzo popularna jest Amla do włosów ciemnych i kokosowy olej Parachute. Kobiety w tym kraju nakładają oleje prawie non stop, przed myciem i po myciu na suche włosy, jest to pewien rytuał, tak jak kremuje się codziennie twarz tak one "kremują" swoje włosy odrobiną olejku.
Wiele kobiet w Tunezji zasłania włosy ale nie wszystkie, szczególnie te pracujące w sklepach, hotelach nie...
Miałam wiele okazji aby się poprzyglądać, byłam pod ogromnym wrażeniem sypkości i blasku.


Dużo kobiet zwłaszcza starszych okrywa się od stóp do głów mimo, że jest ponad 30 stopni więc "na ulicy" nie ma dużo okazji aby się poprzyglądać ich włosom.






Jak stosować?
U mnie najlepiej sprawdza się nakładanie przed myciem na noc, lub na 2 godz przed myciem jak nie mam czasu, nie zawsze jest okazja umyć włosy rano. Stosuję czasami kropelkę roztartą w dłoniach na suche jeśli tego potrzebują. Olejować można mokre włosy tuż po myciem, lub mokre po myciu (u mnie w tym wypadku końcówki), wybór należy do Was, najlepiej spróbować wszystkiego aby ocenić co najbardziej lubią Wasze włosy. Osobiście nie lubię olejować mokrych włosów przed myciem, zbyt długo to trwa i lepszych efektów nie przynosi.
Wcieram najczęściej olej w całe włosy dość sporą ilość, na pewno jest to 2 łyżki stołowe lub nieco więcej jeśli zdarzy się, że mam włosy spuszone. W skórę głowy wcieram tylko te oleje, które nie mają w składzie parafiny, może zapychać meszki włosowe i powodować wypadanie włosów. Wylewam 2 łyżki na talerzyk i z niego małymi porcjami zbieram olej, po czym nakładam na włosy skupiając się dokładnie na końcówkach.  Prosto z butelki jest trudno używać, dodatkowo wytłuszczona jest cała butelka i można ją niechcący upuścić robiąc niezły bałagan. Olej zostawiam na noc, lub chociaż na 2 godz. Wszystkie oleje, które ja mam nie pachną zbyt intensywnie tak aby przeszkadzały mi spać, nie brudzi mi się poduszka, czasem kładę ręcznik żeby pościel nie przeszła mi tymi zapachami, ważne aby zachować umiar w nakładaniu, włosy nie powinny ociekać olejem tylko być delikatnie natłuszczone. Kwestia indywidualna, każdy ma inną długość i grubość włosów, inaczej też chłoną oleje.

Jak zmywać olej?
Parafina jest trudna do zmycia, raczej należy użyć delikatnego szamponu, np Babydream, ja osobiście bardzo lubię Fitomed do włosów suchych i niektóre szampony Alterra, może być także płyn do higieny intymnej Facelle z Rossmanna ma tak dobry skład że można go śmiało używać, co najlepiej będzie zmywało to już musisz ocenić sama :)
Jeśli nie ma parafiny w składzie myję włosy odżywką z prostym składem, do mycia lubię: Isana babassu, balsamy Mrs Potters, emulsja Gloria, odżywki bez spłukiwania Joanna Naturia, Hegron. Od czasu do czasu oczyszczam szamponem z SLES w składzie aby zmyć nadbudowane substancje.Po myciu odżywką nakładam odżywkę bardziej treściwą z proteinami lub maskę. Na mokre końcówki czasami stosuję olejki i zawsze nakładam jakąś odzywkę bez spłukiwania.




Jak wybrać właściwy olej?
W zależności na jaki problem chcemy podziałać :) Zatem:

Kokosowy: Zapobiegnie utracie protein z włosa podczas mycia, bardzo dobry wpływ ma na zniszczone końcówki, najlepiej nakładać na mokre włosy.

Amla: przepięknie nabłyszcza, jeśli chodzi o blask to mój nr 1 :) Polecane do włosów wypadających.

Bringhaj: wspomaga porost włosów, regeneruje włosy farbowane i przesuszone.

Olej z pestek winogron: wygładza i nawilża włosy, z reguły dobrze wpływa na włosy cienkie

Olej ze słodkich migdałów: do zniszczonych w celu nawilżenia i zmiękczenia, nadaje sie do zabezpieczania końcówek przed rozdwajaniem.

Oliwa z oliwek: wzmacnia włosy suche i łamliwe, dodaje im blasku.

Czego unikać w olejach?
Po pierwsze parafiny, ja jej nie wykluczam bo mi kuku nie robi. Nie polecam do włosów cienkich, to jest oblepiacz, może dawać efekt przetłuszczonych włosów jeśli jej nie domyjesz, może znacznie obciążać cienkie włosy lub ze skłonnością do przetłuszczania.
Po drugie olej powinien być nierafinowany i tłoczony na zimno.

Jak zmywać oleje?
Popularnym szamponem jest Babydream, szampony Alterra nie mają silikonów i SLS, szampon Hipp. Może być także każdy inny szampon nawet zawierający SLS, SLES jeśli Ci służy i nie podrażnia skalpu, nie powoduje łupieżu itp.

Gdzie kupić oleje?
Oleje indyjskie są dostępne na allegro, w sklepach internetowych, mogę polecić dwa:
http://www.bombaybazaar.pl/
http://www.dabur.com.pl/
Kupowałam w obu i byłam zadowolona, polecam.

Oleje spożywcze: sezamowy, z pestek winogron, lniany są w marketach, sklepach ze zdrową żywnością, sklepach zielarskich.



65 komentarzy:

  1. Ja jeszcze poleciłabym Ci olej arganowy. Sama używam i wiem, że okazał się zbawieniem dla moich włosów ;)
    Piękny makijaż na etykiecie bloga ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mądry post :) ja obecnie olejuje Alterrą połączona z olejkiem rycynowym, ale Ewa mi powiedziała ze Alterre z Rossmana wycofali wiec moze jako kolejny wypróbuje któryś z proponowanych przez Ciebie.
    I.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja stosuje ten olejek z Alterry, przede wszystkim na końcówki i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie wyobrażam sobie już pielęgnacji włosów bez olejowania. To właśnie one uratowały mi włosy!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy post :) ja uwielbiam oleje i od roku używam kokosowego, Amla jest dla mnie śmierdziuchem i jej nie jestem w stanie używać. Ale chyba czas skusić się na coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że napisałaś, jakie efekty dają poszczególne oleje, bardzo mi to pomoże w wyborze kolejnego do mojej olejowej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja jeszcze do tej listy dorzucę spożywczy olej z orzechów laskowych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny post. :) szkoda, że nie jestem systematyczna z tymi olejami, bo pewnie włosy byłyby bardziej szczęśliwe. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie olejowanie włosów to też rytuał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna kolekcja, ja niestety dawno nie olejowałam włosów, chyba zaraz to zrobię dzięki Tobie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. wczoraj nie olejowałam włosów ooops ;)
    aktualnie używam green pharmacy łopianowego ze skrzypem polnym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pharmacy jeszcze nie miałam ale przyznam że mnie kuszą ;)

      Usuń
  12. Moje włosy uwielbiają olejowanie, staram się nakładać oleje regularnie, dwa razy w tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. kokosowy na moje włosy wcale nie działał :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet mnie to nie dziwi, kokosowy wielu osobom nie służy, u mnie fajnie działa na skórę głowy i końcówki włosów

      Usuń
  14. Własnie zmylam olej migdałowy z włosów przed "przegladem blogowym". Zawsze olejuje wieczorem i w warkoczu idę spać. Na drugi dzień myje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zostawić na noc, ja nie zawsze mam okazję umyć rano ale jak już się przydarza to korzystam :)

      Usuń
  15. jeżeli chodzi o olejowanie to niestety brak mi systematyczności;(

    OdpowiedzUsuń
  16. ja nie olejuję swoich włosów :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny post :) Sama mam zamiar olejować włosy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post, Kochana :)! Ja jestem uzależniona od olejowania włosów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nataluś uwielbiam olejować włosy, są piękne po nich :) I jakie mięciusie ;)

      Usuń
  19. Ciekawy post. Moje włosy też bardzo lubią olejowanie, a rycynowy wcierany w skalp przyspieszył znacznie porost włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nakładam olejki bez parafiny, zazwyczaj na 2 godziny czasami na całą noc:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zastanawiam się dlaczego olej kokosowy najlepiej nakładać na mokre wlosy ? Mi niestety ten sposob nie sluży :(
    Kusi mnie olejek Bringhaj :)
    Świetny jest równiez olej musztardowy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem na etapie przygotowania notki dot. mojej pielęgnacji włosów. Pozwolę sobie zalinkować do Ciebie bo udało Ci się świetnie ująć w jednym najważniejsze rzeczy choć u mnie jako takiego olejowania na razie brak;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Działaj z tym olejowaniem, musisz na sobie wytestować :)

      Usuń
  23. ja obecnie pracuję, a nie mam czasu rano myć głowy, więc nakładam w okolicach południa/popołudnia i późnym wieczorem zmywam. bardzo lubię oleje, o wiele bardziej niż maski czy inne takie. obecnie mam: khadi stymlujący, sesa, khadi hibiskusowy (do ciała i twarzy jest, ale używam na włosy, bo jest mega wydajny i by się zmarnował.), alverde porzeczkowy, alterra migdałowy, no i mam jeszcze ten oliwkowy cien, ale nie używałam jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. jestem po pierwszych próbach olejowania, wprawdzie wcieram olej u nasady włosów (ma pomóc na wypadanie) a później to co mi zostało przeciągam na całość i jakoś mam mieszane uczucia...

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam różnie olejki do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. post świetny, ale dla mnie to czarna magia, te wszystkie składy, sls, używanie delikatnych, odpowiednich szamponów, długo droga prze mną;/

    OdpowiedzUsuń
  27. Moją przygodę z dbaniem o włosy zaczęłam od wykluczenia sls i silikonów, drugim krokiem było olejowanie. Szybko jednak z niego zrezygowałam. Mam kręcone włosy jak Ty. Podczas olejowania wypadało mi bardzo dużo włosów. Ogólnie moje włosy wypadają garściami, więc nie chcę żeby olej to jeszcze potęgował. Ostatnio zastanawiam się czy nie spróbować olejować mokrych włosów i tylko włosów bez skóry głowy. Może moim błędem było właśnie olejowanie na sucho.. Strasznie trudna jest prawidłowa pielęgnacja :( Wszystko trzeba sprawdzać na wiele sposobów..

    Żeby zakończyć milszym akcentem chciałam zaprosić Cię do mnie na candy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre olejki mogą powodować wypadanie jeśli nałoży je się na skórę głowy, zwłaszcza te z parafiną w składzie, generalnie lepiej olejować skórę na krótko, nie zostawiać na noc

      Usuń
  28. dostałam niedawno amlę wiec na moje obecnie wypadajace wlosy powinna być idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam kilka buteleczek z olejami (amla, vatika, syoss, 2 z alterry). Z tego najlepiej moim włosom służy Amla (choś jej intensywny zapach nie zachęca). Nakładam zazwyczaj na noc,a rano myję włosy. Czasami po umyciu odrobinkę oleju wcieram w same końcówki.

    OdpowiedzUsuń
  30. nie wiem czy to cos daje ale moja babcia uzywala zwykla oliwe z oliwek albo taka dziecieca:D
    Ja mam obawy zawsze czy dobrze splucze taki olej z wlosow i nie lubie jak cos mi sie swieci albo jak jest czegos za duzo i wzbraniam sie przed olejowaniem przez to ;/

    OdpowiedzUsuń
  31. Myślę teraz o olejku Heenara-jestem ciekawa jego działania

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja od prawie roku olejuję włosy i nie wyobrażam sobie że mogłabym teraz tego nie robić, naprawdę moje włosy są teraz w znacznie lepszym stanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. U mnie najlepiej sprawdziła się Sesa, na drugim miejscu Vatika. Olejek z Alterry przy nich wypadł na moich włosach dość słabo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie również olejki indyjskie lepiej działają niż Alterra, Sesy nie miałam, kusiła mnie jakiś czas ale chyba sobie daruję, jak będę robiła zamówienie rozważę Khadi

      Usuń
  34. również stosuję ten trik ale tu powalle na kolana używam oliwki dla dzieci a jak nie miałam i bylam zdesperowana wykorzystałam zwykły olej na końce
    efekt super:DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oleje spożywcze też wspaniale wpływają na nawilżenie, z oliwek chwalę sobie Babydream dla mam :)

      Usuń
  35. Bardzo ciekawy post, paru rzeczy sie dowiedziałam :)
    Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja do olejowania używałam tylko Alterry z limonką, ale nie zauważyłam szczególnych efektów, będę musiała wybrać coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja nigdy nie olejowałam i właśnie w poszukiwaniu rad tu wpadłam. Dzięki za wskazówki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Mój numer jeden to oliwa z oliwek, miejsce drugie vatika kokosowa ze względu na to że świetnie wzmocniła moje włosy i pojawiły się nowe :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Widzę, że olejowanie jest coraz bardziej popularne...aż nie mogę uwierzyć, że moim włosom jeszcze tego nie zafundowałam!! Czas to zmienić ;) dzięki Twojemu postowi, będę wiedziała które warto wypróbować :)

    Pozdrawiam i obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. witaj gdzie moge znalesc ten olejek Bringhaj? bo na tych stronach co podalas nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz ten olej w sklepie ,magiczne indie
      http://www.magiczne-indie.pl/kosmetyki-do-wlosow/715-bhringraj-olejek-do-wlosow-100ml-hesh-8901701149695.html

      Jest też w sklepie Helfy
      http://www.helfy.pl/wlosy/olejki-do-wlosow/bhringraj-olejek-do-wlosow-100-ml

      Na pewno znajdziesz tez na allegro.


      Usuń
  41. Witaj ;)
    Czy po olejowaniu jak umyję głowę i zmyję tan olej to mogę nałożyć później na włosy, którąś z Twoich maseczek drożdżowych, czy nie koniecznie ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz ale znowu będziesz musiała umyć głowę, rycynowy nie wypłucze się z włosów, z miodem też możesz mieć ciężko. Dodaj ulubiony olej do maseczki i będzie dobrze :)

      Usuń
    2. ale to zamiast olejowania czy po olejowaniu, dodac ten olej ?:)

      Usuń
    3. Jeśli chcesz przed maską olejować włosy to możesz, wszystko zależy od tego co im najlepiej służy. Ja robię przeważnie tak: jeśli robię maskę domową to już nie olejuję, wystarczy że w masce jest rycynowy, czasami zastępuję go innym olejem i też jest dobrze :)

      Usuń
  42. Znam ten: http://kosmetykiorientu.pl/olejki-do-wlosow/81-dabur-olejek-do-wlosow-amla-gold-300ml.html i bardzo sobie chwalę, pozostałe pewnie kiedyś wypróbuję :) Moim włosom też nie służą silikony, jak tylko przestałam je stosować, w zasadzie z dnia na dzień zauważyłam różnicę. Do tego zaczęłam stosować ten olejek i potwierdzam: cudownie nabłyszcza włosy, on po prostu lśnią, ale jest to taki zdrowy blask, nie mający nic wspólnego z przetłuszczeniem czy obciążeniem włosów (a tego najbardziej się obawiałam przy olejowaniu). I ma działanie dokładnie takie jak obiecuje producent: włosy mniej wypadają, a na wysyp baby hair nie trzeba długo czekać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze, na pytania odpowiadam pod postem pod którym zadałaś pytanie, przyjmuję konstruktywną krytykę, ale nie toleruję chamstwa, komentarze naruszające dobre imię mojego bloga i mnie będą usuwane jak również wszelki spam.