czwartek, 20 października 2011

Olej rycynowy

Ceniony za dobroczynne działanie na włosy skórę i paznokcie.
Włosy staja się gęstsze, mocniejsze, błyszczące, końcówki mniej się kruszą i rozdwajają, włosy po nim dobrze się rozczesują.

Podobno najlepiej działa w duecie z cytryną. Próbowałam olej z dodatkiem soku z cytryny nałożyć na całą długość włosów. Bardzo kiepsko rozprowadza się na mokrych włosach, już nie wspomnę o suchych. Jest to olej bardzo gęsty i dodaję go do odżywek i masek drogeryjnych. Solo nie polecam, trudno go wetrzeć a jeszcze trudniej zmyć.





Domowa maseczka, która sprawdza się na moich rozjaśnianych włosach. 


Jak wykonuję?

  • -1 łyżka oleju rycynowego
  • -1 żółtko
  • -1 łyżka oliwy z oliwek
  • -kilka kropel wit E (daję taką z kapsułki, wystarczy przekłuć i wycisnąć) ok 2 kapsułki

Wystarczy wszystko dokładnie wymieszać. Rozprowadzić na wilgotnych włosach (zmoczyć je wodą, odcisnąć w ręcznik), potrzymać około 15- 20 minut. Maskę zmywam szamponem i używam ulubionej odżywki. Włosy po takiej kuracji są nawilżone i błyszczące :)
Maseczkę można zastosować zamiast olejowania. 






Sam olej bez żadnych dodatków stosuję tylko na końcówki, wystarczy je w nim zamoczyć trochę potrzymać przed myciem. Olej można podgrzać lub użyć zimnego bezpośrednio z buteleczki, wyśmienita uczta dla końcówek :)






       


OLEJ RYCYNOWY DO ZMIĘKCZANIA SKÓRY NA DŁONIACH 

Aby zregenerować suchą skórę na dłoniach, podgrzewamy olej rycynowy i moczymy w nim dłonie. Kąpiel dla stóp robię także z użyciem tego oleju, wlewam do miseczki ciepła wodę, rozpuszczam w niej sól i dodaję oleju rycynowego zawsze "na oko" :)


Olej rycynowy ma szerokie zastosowanie w kosmetyce, głównie dlatego że świetnie nawilża, zregeneruje szorstkość dłoni, stóp, pięt, poradzi sobie z pękającymi i suchymi skórkami wokół paznokci, odżywia włosy. 
Dostępny w każdej aptece i sklepach zielarskich. za 30 g olejku zapłacimy około 2 zł.



Znacie inne zastosowania? Jak stosujecie olej rycynowy? A może nie używacie w ogóle? 
Zapraszam na pogaduchy :)

27 komentarzy:

  1. obowiązkowo muszę go zakupic!! dzisiaj kupiłam Capitavit z herbapolu mam nadzieje ze sie sprawdzi!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam sobie olejek rycynowy dawno i stoi jakoś niewiedziałam co i jak ma go używać ale skorzystam z twojego przepisu na maseczke z żółtkiem;

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja stosowałam olejek na rzęsy. Przeczesywałam je czystą szczoteczką od maskary z odrobina oleju. Po 3 tyg. rzęsy miałam troszeczkę dłuższe i mocniejsze. Tylko konsystencja mi nie odpowiadała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o nim, ale jakoś sama jeszcze nie wypróbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kiedyś używałam dość długo takiej maseczki :) i naprawdę była fajna teraz zrobiłam się leniwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. musze skorzystać na ten przepis na maseczkę z żółtkiem bo na pewno jest dobry ;) Muszę w końcu wypróbować olejek rycynowy. Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. gabusiek moje włosy lubią tą maskę spróbuj może i Twoje włoski będą szczęśliwsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. olej rycynowy dodaje do maseczek, podobnej jak Twoja. Raz w tygodniu staram się podgrzać lekko olej rycynowy i trochę miodu- smaruje dłonie, są takie delikatne później, również w końcówki włosów wcieram przed myciem głowy, a i bym zapomniała o rzęsach i od czasu do czasu o brwiach które również częstuję olejkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. przyznam się, że nie używam żadnych olejków... sama nie wiem czemu

    OdpowiedzUsuń
  10. Stosuję go na skórki i na rzęsy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zamierzam właśnie zakupić go sobie:) Twoja recenzja jest bardzo solidna, wiele istotnych informacji opisałaś. Moje włosy też pewnie trochę będzie obciążał, ale podobno działanie jest fenomenalne, jak to Ty napisałaś "uczta dla włosów" :))) pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie używam oleju rycynowego - mam inny sposób.
    Jedno/dwa białka (nie żółtka!) mieszam z oliwą z oliwek i nakładam na włosy na ok. 15 min. Potem DOKŁADNIE spłukuję (bo inaczej białko się zetknie i chodziłabym z jajecznicą na głowie :P).

    _ http://natalliem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. olejek rycynowy jest świetny! daje rewelacyjne efekty stosowany na paznokcie. moczy się pazurki codziennie przez 10min w olejku, po około miesiącu widać znaczną poprawę kondycji paznokci. są mocne, twardsze, nie łamią się, ani nie rozdwajają :). polecam na paznokcie :D!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny post :). Ja bardzo lubię olejek rycynowy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatny blog,świetna praktyczna wiedza!! Zastanawiam się tylko w jaki sposób dziewczyny robią maskę z kropelki oleju na całą głowę. Znasz jakiś sposób?
    Ja dodaję kropelkę do szamponu,albo do odżywki. :)
    pozdrawiam i dodaję do osberwowanych

    www.polaklaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Olej rycynowy to coś co zawsze mam u siebie w domu:) Używam rzadko na końcówki włosów, częsciej na skórki wokol paznokci (na noc), albo nawet odrobinę na całe dłonie, a zdecydowanie najczęsciej służy mi jako dodatek do ciepłej oliwy z oliwek w ktorej moczę paznokcie i niezbędnik przy olejowym oczyszczaniu twarzy:)

    Sproboje go dodac tez tak jak piszesz do kapieli dla stop, do tego jeszcze nie uzywalam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje dłonie i paznokcie uwielbiają olejek rycynowy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Natallie słyszałam o białkach niektórzy robią maski z całych jajek ale ja nigdy nie miałam odwagi nałożyć białka, jest glutowate i boję się że go dobrze nie wypłuczę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Klaudina to bardzo dobrze robisz, właśnie odrobinę dodaję też czasami to maski do włosów, robiąc maseczkę musisz sama obserwować włosy i dostosować ilość olejku rycynowego ja daję pół na pół z oliwą z oliwek ale możesz dać mniej rycynowego a więcej oliwy :) zależy czy masz tendencję do przetłuszczania, włosy tłuste z olejem rycynowym raczej się nie lubią:)

    OdpowiedzUsuń
  20. nio niestety ja muszę bo mam krzywy kręgosłup i zalecenie od lekarza na ćwiczenia :)

    a co do oleju juz od dawna planuję go kupic i jakos mi nie wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zostałaś otagowana na:
    http://polaklaudia.blogspot.com/2011/10/eye-liner-oriflame-wonder-line.html

    OdpowiedzUsuń
  22. często używam go jako odżywienie dla dłoni i paznokci i nie mam żadnych zastrzeżeń :) świetnie nawilża :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. nakładałam kiedyś z olejkiem jajko ale to był pierwszy i ostatni raz. Miałam wrażenie że włosy mi śmierdzą :) Rycynowy nakładałam podgrzany na połowę długości włosów na około 2h ;)efekty były

    OdpowiedzUsuń
  24. Używam olejku rycynowego jako odżywka do rzęs i brwi i zauważyłam poprawę:) czasami nakładam na skórki wokół paznokci:)

    OdpowiedzUsuń
  25. ja również o nim słyszałam, ale jako o preparacie do rzęs :)\\
    u mnie notka pt. it's time to relax, zobacz jak fajnie można przeżyć weekend! :)
    a jak ci się spodoba oczywiście możesz dodać do obserwowanych, tylko powiedz mi o tym, napewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. posiadam, ale używam sporadycznie z lenistwa. :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze, na pytania odpowiadam pod postem pod którym zadałaś pytanie, przyjmuję konstruktywną krytykę, ale nie toleruję chamstwa, komentarze naruszające dobre imię mojego bloga i mnie będą usuwane jak również wszelki spam.