niedziela, 18 września 2016

Urlop w polskich Tatrach ♥ Sierpień- wrzesień 2016

W tym roku pierwszy raz zobaczyłam Tatry ♥ Zaczęło się od wypadu w marcu, miałam ogromną ochotę popatrzeć na ośnieżone szczyty więc na Święta Wielkanocne wyjechaliśmy do Zakopanego świętować jego i moje urodziny :) To było bardzo spontaniczne, rzuciłam hasło i poszło ;)
W górach jest jakaś magiczna siła, która przyciąga ♥ :) Od marca myślałam, kiedy tak wrócić i popatrzeć ponownie na szczyty bez śniegu.
Wiedziałam, że muszę wrócić! Postanowiliśmy, że wczasy pod palmą zamienimy na wypad ponownie do Zakopanego ale już po sezonie. Pogodę mieliśmy cudowną. Każdy dzień wykorzytaliśmy na spacerowanie, wspinanie. Jestem oczarowana i będą wracała w Tatry polskie. Chodzą mi po głowie również Tatry po stronie słowackiej.

Staw gąsiennicowy i szczyt Kościelec

Staw Gąsiennicowy

Widok na Staw Gąsiennicowy po drodze na Granaty

Skrajny Granat

Widok na Dolinę 5 Stawów Polskich

Zadni Granat- najwyższy z wszystkich trzech 2240 m n.p.m.

Widok z góry na Staw Gąsiennicowy

Na Granaty wchodziliśmy szlakiem żółtym od Stawu Gąsiennicowego. Tym szlakiem dochodzimy na Skrajny Granat. Po koniec jest stromo, trudno i łatwo zgubić szlak. Nie wchodziłam szlakiem zielonym ale podobno łatwiejszy i od razu stajemy na najwyższym Zadnim Granacie.

Widok na Granaty ze Stawu Gąsiennicowego

Czerwone Wierchy

Czerwone Wierchy są cudowne do potrenowania kondycji. Szlaki są męczące ze względu na duże odległości ale warto! Rozciągają się tam widoki na stronę polską i słowacką

Widok na stronę słowacką

W tle Kasprowy Wierch i Świnica

Najwyższy z Czerwonych Wierchów Krzesanica

Giewont

Na Giewnot wchodziliśmy szlakiem od Doliny Małej Łąki. Z tego miejsca pozdrawiam czytelniczę Karolinę, która polecała mi własnie to podejście na Giewont. Intencje zaniesione!

Podejście na Giewont jest ubezpieczone łańcuchami. To popularny szczyt i jest bardzo wyślizgany, trzeba uważać.

Wodospad Siklawa. Największy w polskich Tatrach. Spada z 7 metrów.

Wielki Staw Polski w Dolinie 5 Stawów Polskich

Od Doliny 5 Stawów poszliśmy nad Morskie Oko i Staw po Rysami. Wyprawa na cały dzień ale warto ♥

Za mną ten ostry to Mnich

Najpiększniejszy Staw jest moim zdaniem pod Rysami

Czarny Staw i Rysy

Szczyt Karb, za mną Kościelec

Dolina Gąsiennicowa

Byłyście w Tatarch? Jakie wrażenia? Jakie miejsca polecacie?

1. Odpowiedzi
    1. Zrobienie w górach ładnych zdjęć to pestka ;) Tam jest tak pieknie, że każde zdjęcie wychodzi przepiękne :)

2. kocham Tatry! na Giewont wchodziłam kilka razy, byłam na Kościelcu, nad Morskim Okiem oczywiście, w dolinie Kościeliskiej... niestety póki co nie udało mi się zdobyć Rysów, o czym bardzo marzę, ale wszystko przede mną :)

1. pomylka, weszłam na Kasprowy Wierch, nie na Kościelec

2. Również byłam na Rysach ale mam w planach to nadrobić innym razem. Byłam na Granatach i bardzo to przeżyłam, było cudnie :)

3. Niesamowite widoki. Uwielbiam góry :)

4. No i masz. Poryczałam się :(
    Ja niestety Tatry odpuściłam w tym roku ze względu na smutną sytuację rodzinną. Dobrze, że chociaż w Karkonoszach udało się być.

Niemniej jednak bardzo się cieszę, że mieliście ładną pogodę i odwiedziliście tyle miejsc. Kto raz zobaczy Tatry, ten zakocha się w nim na zawsze. Jak widzę i Ciebie dopadła górska strzała amora :)

Buziaki :*

1. Oj dopadła, dopadła! Dziękuję za wszystkie wskazówki, bardzo się przydały :*
      Głowa do góry, Tatry odwiedzisz jeszcze nie raz! Masz kochana dużo bliżej niż ja i tego Ci zazdroszczę :) :**

5. Super zdjęcia :) ja wybieram się w Tatry w połowie Października, mam nadzieję, że pogoda dopiszę :)

1. W październiku na niektórych szczytach leży już śnieg. Byłam w marcu i chodziłam po ośnieżonych niektórych szlakach. Było pięknie! Polecam o każdej porze roku :)

6. Co rok jeżdżę w Tatry i kocham to miejsce ♥ W tym roku pogoda średnio nam dopisała - 2 albo 3 dni cały czas padało a reszta od rana było słonecznie - wybraliśmy się w góry a od południa ulewa co znacznie skróciło nasze plany wycieczkowe, ale i tak było pięknie :)

1. Po szlakach można spacerować nawet gdy pada, dobre buty, płaszcz u heja! :D Przy trudnych warunach trzeba odpuścić sobie szczyty ale można pospacerować w dolinach :)

7. cudowne zdjęcia, jadę w Tatry z chłopakiem pod koniec października, mam nadzieję, że trafimy na ładną pogodę, najważniejsze żeby nie padało. jesień w górach jest fantastyczna

1. Taaak! Jesienią jest pięknie. Będę czekała na Twoją relację z wyprawy :)

8. Pięknie <3 Strasznie żałuję, że w tym roku nie udało mi się pojechać w Tatry ;(

9. piękne zdjęcia :) pogoda dopisała :) już mi sie tęskni za Tatrami

1. Tak już jest z tymi Tatrami! Jak się je raz zobaczy to potem się tęskni :)

10. Ja też w tym roku, a właściwie w tym miesiącu byłam nad Stawem Gąsienicowym :). Bardzo, bardzooo mi się podobało ^ ^

1. Dolina Gąsiennicowa i Czarny Staw Gąsiennicowy to cuda natury ♥♥♥

11. Byłam w tamtym roku w Zakopanym, chciała pojechać jeszcze w tym roku, bo moim zdaniem nie da się wszystkiego zobaczyć za jeden pobyt, ale niestety się nie udało, mam nadzieję że w następnym roku nadrobię.

1. Nie ma możliwości zobaczyć wszystkiego przy jednym wypadzie. Czytałam bloga pewnej dziewczyny zakochanej w Tatrach, zdobywanie szczytów i przejście wszystkich szlaków zajęło jej 10 lat :) Zaznaczyła, je wyjeżdża tylko latem lub jesienią.
      W Tatrach jest mnóstwo miejsc do zobaczenia :) Jeśli pojedziesz to baw się dobrze :)

12. Właśnie wrzuciłam parę zdjęć z naszej wyprawy, tylko były robione telefonem i nie są takie ładne :) W tym roku zdobyliśmy Rysy- główny cel wyjazdu i Świnicę, ale jeszcze dużo przed nami :)

1. Na Rysy nie poszłam bo zabrakło czasu. Świnicy trochę się boję ;)

13. Jeszcze nie byłam ;( ale czas nadrobić zaległości... Masz piękne zdjęcia, cudowne widoki.

Dziękuję za komentarze, na pytania odpowiadam pod postem pod którym zadałaś pytanie, przyjmuję konstruktywną krytykę, ale nie toleruję chamstwa, komentarze naruszające dobre imię mojego bloga i mnie będą usuwane jak również wszelki spam.